Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa II Tęczowe nutki

ROZKŁAD MATERIAŁU NA KWIECIEŃ DLA GR II

TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Na wiosennej łące.
2. Dbamy o naszą planetę.
3. W świecie książek.
4. Przygotowania na majowe święto.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna
• Rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące na łące (żaba, konik polny, ważka, motyle, muchy, myszy, bociany…);
• Zgodnie działa w zespole-potrafi współpracować z rówieśnikami;
• Wie jakie warunki potrzebne są roślinom do wzrostu-nazywa i rozpoznaje kwiaty wiosenne.
• Dzieli na sylaby wyrazy: krokus, pierwiosnek, tulipan, żonkil., nazwy zwierząt.
• Rozpoznaje dźwięki wydawane przez stworzenia na łące;
• Rozumie dlaczego trzeba dbać o przyrodę;
• Zna sposoby zanieczyszczenia naszej planety przez człowieka;
• Wie dlaczego trzeba segregować śmieci; zna pojęcie recycling;
• Wie jak oszczędzać wodę podczas mycia, zmywania oraz prąd;
• Wie jak zachowywać się w parku, lesie aby nie niszczyć przyrody;
• Uczestniczy podczas spaceru w zbieraniu śmieci w najbliższej okolicy;
• Rozpoznaje materiały typu: plastik, szkło, guma, papier, metal;
• Rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę Polski;
• Śpiewa hymn narodowy przyjmując właściwą postawę-rozbudza poczucie przynależności i patriotyzmu;
• Wie jak powstaje książka;
• Rozumie znaczenie wyrazów okładka, pisarz, autor, ilustracja, biblioteka;

Aktywność językowa
• Ćwiczy mięśnie narządów mowy –ćwiczenia logopedyczne na trudnych głoskach…
• Buduje wypowiedzi poprawne pod względem gramatycznym;
• Opowiada treść obrazka; układa historyjki obrazkowe;
• Rozumie znaczenie słów: oszczędność wody , ekologia, rośliny chronione;
• Uważnie słucha opowiadań, bajek, wierszy-potrafi skoncentrować się na tekście;
• Powtarza i zapamiętuje teksty rymowanek, wierszyków/obrazuje tekst ruchem;

Aktywność matematyczna
• Odróżnia na oko odległości od przedmiotu- bliżej, dalej, najdalej…
• Rozumie określenia: po lewej, prawej stronie kartki;
• Ocenia liczebność: najwięcej, najmniej ,porównuje: więcej-o ile, mniej- o ile;
• Układa puzzle, składa obrazki tematyczne z części ze wzorem i bez;

Aktywność plastyczna i techniczna
• Odzwierciedla w formie plastycznej wiadomości i spostrzeżenia- posługuje się różnymi technikami;
• Doskonali sprawność posługiwania się nożyczkami;
• Koloruje obrazki wg podanego kodu ;
• Rysuje linie pionowe, poziome, ukośne , falista od strony lewej do prawej;
• Estetycznie wykonuje swoją pracę; próbuje mieścić się w konturze;

Aktywność słuchowa i muzyczna
• Koncentruje się na dźwiękach pochodzących z różnych miejsc i odległości;
• Rozpoznaje odgłosy zwierząt żyjących na łące;
• Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowo-rytmicznych;
• Wykonuje improwizację ruchową do utworów instrumentalnych;
• Śpiewa piosenki z podkładem muzycznym;

Aktywność ruchowa
• Przestrzega zasad zabawy w sali i a świeżym powietrzu;
• Odzwierciedla ruchem treść opowiadania: np. koci grzbiet, zwijanie w kłębek, przeciąganie…
• Szybko reaguje na sygnały dźwiękowe;
• Sprawnie biega, maszeruje, skacze, rzuca do celu, łapie piłkę…
• Radzi sobie z przegraną w zespole i indywidualnie;

Piosenka : „Leśne duszki”
1. Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.

2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…

3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: – Nie śmieć więcej!

Wiersz D. Gellner „ Portret wiosny’
Oto wiosna na obrazku. Grzeje uszy w słońca blasku.
Kwiat już zakwitł na sukience i na nosie i na ręce.
Szpak jej w bucie gniazdo uwił- choć o gnieździe nic nie mówił.
A na palcu siadł skowronek i wygląda jak pierścionek.
Po zielonej łące
1.Po zielonej łące skaczą dwa zające.
Bocian dumnie kroczy, żuczek kulkę toczy.
2.A ja wszystkich witam was. Tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A ja wszystkich witam was. Tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A my wszyscy się witamy, do zabawy zapraszamy.

Dodatkowe informacje:
• 11 kwiecień- teatrzyk „ Odważny Pastuszek”
• 17 kwiecień zajęcia z logorytmiki
• Planowane spotkanie w bibliotece