Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa II Tęczowe nutki

Rozkład materiału dla dzieci z grupy 2 „Tęczowe Nutki”-maj 2024

Tematy kompleksowe/tygodniowe:
1. Od pomysłu aż po dach.
2. Święto Rodziny.
3. Każda praca jest ważna.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:
Aktywność językowo-literacka i słuchowa;
• Wypowiada się w sposób logiczny, uzasadniając swoje zdanie lub wybór;
• Różnicuje pojęcia : budowniczy, chata, szałas, dom z cegieł, blok mieszkalny, ul, obora ,buda, stajnia, kurnik…;
• Wie, w jakich domach mieszkają zwierzęta;
• Interesuje się książkami, czasopismami, chętnie z nich korzysta;
• Usprawnia aparat mowy w zabawach z zakresu „Gimnastki buzi i języka”;
• Koncentruje uwagę na dłuższy czas słuchając czytanego tekstu;
• Opowiada czym zajmują się rodzice i określa ich zawód;
• Wie, jak powstaje mąka-od ziarenka do bochenka; jak powstaje nabiał;
• Poznaje pracę piekarza, młynarza, rolnika…
Aktywność społeczno-przyrodnicza
• Dzieli się z innym najbardziej atrakcyjnymi zabawkami;
• Podczas korzystania z książek, czasopism, obchodzi się z nimi właściwie;
• Rozwija zainteresowania o zwierzętach, zna ich upodobania, miejsca zamieszkania;
• Cieszy się z możliwości uczestniczenia w organizowaniu uroczystości z rodzicami;
Aktywność matematyczna
• Posługuje się pojęciami dotyczącymi wysokości;
• Różnicuje wysokość przedmiotów: wyższy, niższy, taki sam;
• Tworzy zbiory sześcioelementowe;
• Podczas g w parach stosuje zasadę: raz ty, raz ja;
• Doskonali znajomość barw i figur geometrycznych;
Aktywność plastyczno-techniczna i grafomotoryczna
• Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami;
• Dokładnie koloruje obszar ograniczony linią; koloruje według kodu;
• Poszerza swoje doznania dotykowe w zabawach sensorycznych;
• Współpracuje z innymi podczas zespołowej pracy plastycznej;
• Przewleka korale, sznurówki przez dziurki;
Aktywność muzyczna i ruchowo-zdrowotna
• Śpiewa piosenki z grupą i indywidualnie;
• Realizuje podane rytmy;
• Zna i śpiewa piosenkę „Kochana mamo”; „Mama zadumana”
• Rozwija koordynację ruchową, dużą motorykę i umiejętność współpracy podczas zabaw ruchowych;
• Bezpiecznie porusza się na placu zabaw;
• Szybko reaguje na sygnały; rozwija zręczność i zwinność;

Piosenka : „Kochana Mamo”
Kochana Mamo, gdy będę duży, to Ci przywiozę małpeczkę z podróży.
Długim ogonkiem to zwinne zwierzę będzie za Ciebie zmywać talerze.
Kochana Mamo, gdy będę duży, to Ci przywiozę wielbłąda z podróży.
Na jego grzbiecie wygodnie siądziesz, aby do pracy mknąć na wielbłądzie
Kochana Mamo, gdy będę duży, to Ci przywiozę tłum zwierząt z podróż
Niech wszystkie ze mną mówią to samo, że bardzo Ciebie kochamy, Mamo.
Piosenka: „Mama zadumana”
Mama krząta się w kuchni od rana . Myśli wciąż o niebieskich migdałach .
Gdy spytamy, co ugotowała : „Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama!”
Nasza mama, mama zadumana . Mama zadumana cały dzień.
Błądzi myślami daleko . Codziennie przypala mleko.
Na łące zrywa kwiaty i sól sypie do herbaty .
Nasza mama wspaniała kucharka. Krokodyla wrzuciła do garnka .
Krasnoludek wpadł jej do sałaty, a w piecu piecze się zegarek Taty.

Serdecznie zapraszamy 22 maja na Festyn Rodzinny w ogrodzie przedszkolnym (15.30).Wśród atrakcji: dmuchańce, warkoczyki, brokatowe tatuaże, malowanie twarzy, kucyki, wata cukrowa. Na początku wszystkie grupy przedstawią swój występ dla mamy. Dzieci dostaną lody po swoim występie. Każde dziecko otrzyma 6 kuponów do wykorzystania bezpłatnie. Każda kolejna atrakcja to koszt 5z