Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa I I Skrzaty

Nauczycielki grupy:

Małgorzata Lorkowska 

Pracownik obsługi: Anna Patyk

 

 

Plan pracy  wychowawczo – dydaktycznej – wrzesień

1 DZIEŃ DOBRY, PRZEDSZKOLE 

  • nawiązuje kontakty z rówieśnikami,
  • pokonuje nieśmiałość,
  • odnosi się z ufnością do nauczyciela,
  • odnosi się z ufnością do nauczyciela,
  • wypowiada się na temat wiersza,
  • obdarza uwagę dzieci i dorosłych,
  • korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z jego przeznaczeniem,
  • korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z jego przeznaczeniem,
  • przestrzega umów,
  • odkłada zabawki na swoje miejsce,
  • rozwija sprawność manualną,
  • śpiewa piosenkę,
  • dba o porządek w sali.

 

2   WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY

  • poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające wydolność oddechową płuc,
  • zna znaczenie słowa wakacje,
  • czerpie radość z możliwości uczestnictwa wspólnej zabawy,
  • rozwiązuje zagadki,
  • wymienia dostrzegane na ilustracjach różnice i podobieństwa,
  • zna nazwy pojazdów,
  • wie, w jaki sposób poruszają się środki transportu,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • kreśli różne wzory,
  • rozpoznaje i nazywa kolory,
  • rozpoznaje i nazywa; figurę, koło,
  • bierze aktywny udział w ćwiczeniach porannych,
  • usprawnia narządy artykulacyjne,
  • rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia.

3 KONIEC LATA W SADZIE I W OGRODZIE 

  • słucha uważnie opowiadania,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki owoców,
  • wymienia charakterystyczne cechy owoców,
  • wykonuje pracę zgodnie z poleceniem nauczyciela,
  • łączy w pary owoce i ich połówki,
  • reaguje sprawnie na sygnał dźwiękowy,
  • ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową,
  • dzieli się zabawkami,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa,
  • podaje cechy wybranych warzyw,
  • zna zasady zdrowego odżywiania,
  • organizuje warzywny kącik przyrody wspólnie z rówieśnikami,
  • buduje z kloców,
  • wykleja szablon warzywa z wydzieranki.

4 KOLOROWY PARK

  • dba swoje bezpieczeństwo podczas spaceru,
  • nie oddala się od grupy,
  • porównuje kształt, wielkość i kolor darów jesieni,
  • wypowiada się na temat jesiennego obrazka,
  • rozwija sprawność w zakresie motoryki dużej,
  • trzyma prawidłowo kredkę,
  • kształtuje odporność emocjonalną,
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne według instrukcji słownej i pokazu,
  • dostrzega zmiany w przyrodzie związane z jesienią,
  • rozpoznaje zwierzęta 9 wiewiórkę,  dzięcioła, jeża, biedronkę, kaczkę, mrówkę, gołębia, ślimaka),
  • podnosi rękę podczas zajęć, jeśli chce zabrać głos,
  • sprząta stanowisko pracy,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej.
  1. PRZEDSZKOLE- DRUGI DOM- piosenka

 

  1. Przyszły dzieci do przedszkola
  2. i z uśmiechem się witają.Nikt nie smuci się, nie dąsa,

    wszyscy dobry humor mają.

    Refren

    Bo przedszkole to jest świetna sprawa.

    Bo w przedszkolu jest ruch i zabawa.

    Bo w przedszkolu przyjaciele są.

    Bo przedszkole jest jak drugi dom.

    2) Maszerują przedszkolaki

    tuż za panią, równo w rzędzie.

    Zaraz wejdą do swej sali

    i zabawa świetna będzie

    Refren

    Bo przedszkole to jest….

    3) A tam już czekają klocki,

    gry planszowe, misie, lale.

    Tutaj znajdzie coś dla siebie

    ciekawego każdy malec.

    Refren

    Bo przedszkole to jest…