Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa III Odkrywcy

Nauczycielki grupy: Małgorzata Lorkowska, Monika Muchlińska,

Agnieszka Weltrowska

Pracownik obsługi: Wioleta Gretkiewicz

                                  ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

                       „Dzieci nie myślą ani o tym, co było, ani o tym, co będzie, ale cieszą się chwilą obecną, tak, jak mało kto potrafi”.

Jean de La Bruyere

                                                                                                                                                                     

Tydzień I Nadchodzi nowy rok

1 )Powitanie nowego roku.

2) Dzień i noc.

3) Siedem dni.

4) Dwanaście miesięcy.

5) cztery pory roku.

Tydzień II Sporty zimowe

1) Sportowa postawa.

2) Na sankach.

3) Na łyżwach.

4) Na nartach.

5) Zimowa olimpiada.

 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Dziecko sześcioletnie:

  • wie, co oznacza hartowanie się,
  • rozumie potrzebę popytu na dworze o każdej porze roku i przy różnej  pogodzie,
  • rozumie powiedzenia „ruch to zdrowie”,
  • wie, jak przygotować na wyjazd ,
  • zna zasady bezpiecznego zachowania się na wyjeździe,
  • zna różne dyscypliny sportowe i najważniejsze zasady w nich obowiązujące oraz sprzęt wykorzystywany do ich uprawiania,
  • rozpoznaje swoje predyspozycje sportowe,
  • uprawia w miarę możliwości sport (narty, łyżwy),
  • śledzi ważne wydarzenia sportowe.

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

Dziecko sześcioletnie:

  • obserwuje reakcje własnego ciała w sytuacjach złości i strachu,
  • wie, że każdy ma prawo do przezywania emocji we właściwy  dla siebie sposób.

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

Dziecko sześcioletnie:

  • zna i rozumie powiązania rodzinne,
  • reprezentuje grupę, np. w zawodach,
  • zna podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się,
  • przestrzega ustalonych zasad  zachowania się podczas wyjścia do ogrodu przedszkolnego,
  • wie, że nie należy wchodzić na zamarznięte stawy, jeziora i inne zbiorniki wodne,
  • zgłasza osobie dorosłej zachowania innych dzieci zagrażające bezpieczeństwu,

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Dziecko sześcioletnie:

  • doskonali posługiwanie się mową,
  • doskonali słuch fonematyczny,
  • wyszukuje różnice na obrazkach – 8 i więcej,
  • układa obrazki składające się z wielu części pociętych na różne sposoby,
  • rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane,
  • odszukuje i zaznacza wybrane litery w tekstach,
  • jest zainteresowane czytaniem,
  • rozwiązuje zagadki wymagające rozumienia pojęć ogólnych,
  • tworzy rymy do podanych słów,
  • rysuje szlaczki literopodobne po śladzie i kontynuuje je samodzielnie w szerokiej liniaturze,
  • samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabaw tematycznych,
  • porządkuje zaaranżowaną przestrzeń po skończonej zabawie,
  • odczytuje cyfry oznaczające liczby od 0-10,
  • posługuje się nazwami pór roku z zachowaniem odpowiedniej kolejności,
  • wymienia nazwy miesięcy,
  • wymienia dni tygodnia w kolejności,
  • wykorzystuje modele monet i banknotów podczas zabawy w sklep,
  • bierze udział w zabawach ruchowych w języku obcym.

W tym miesiącu poznamy literę;

  •  l,L – las
  • u, U – usta
  • W miesiącu poznamy cyfrę;  7,8

    Występ dzieci z okazji uroczystości Dnia Babci i Dziadka.

    Piosenka pt. „Moja babcia i mój dziadek”

    1. Moja babcia i mój dziadek
    to wspaniali są dziadkowie
    Dziadek mnóstwo zna zagadek,
    babcia bajkę nam opowie.

    Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
    takich bajek i zagadek
    jakie wnukom opowiada,
    moja babcia i mój dziadek

    2. Poprosimy naszą babcię
    babciu z tajemniczą miną
    opowiadaj swoją bajkę
    a za każdym razem inną.

    Ref. Bo na świecie nie znajdziecie…

    3. Posadzimy teraz dziadka
    na fotelu wiklinowym
    Dziadku powiedz nam zagadkę
    całkiem nową prosto z głowy.

    Ref. Bo na świecie nie znajdziecie..