Nauczycielki grupy:
Małgorzata Lorkowska
Pracownik obsługi: Anna Patyk
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej – wrzesień
1 DZIEŃ DOBRY, PRZEDSZKOLE
- nawiązuje kontakty z rówieśnikami,
- pokonuje nieśmiałość,
- odnosi się z ufnością do nauczyciela,
- odnosi się z ufnością do nauczyciela,
- wypowiada się na temat wiersza,
- obdarza uwagę dzieci i dorosłych,
- korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z jego przeznaczeniem,
- korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z jego przeznaczeniem,
- przestrzega umów,
- odkłada zabawki na swoje miejsce,
- rozwija sprawność manualną,
- śpiewa piosenkę,
- dba o porządek w sali.
2 WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY
- poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające wydolność oddechową płuc,
- zna znaczenie słowa wakacje,
- czerpie radość z możliwości uczestnictwa wspólnej zabawy,
- rozwiązuje zagadki,
- wymienia dostrzegane na ilustracjach różnice i podobieństwa,
- zna nazwy pojazdów,
- wie, w jaki sposób poruszają się środki transportu,
- wykonuje pracę plastyczną,
- kreśli różne wzory,
- rozpoznaje i nazywa kolory,
- rozpoznaje i nazywa; figurę, koło,
- bierze aktywny udział w ćwiczeniach porannych,
- usprawnia narządy artykulacyjne,
- rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia.
3 KONIEC LATA W SADZIE I W OGRODZIE
- słucha uważnie opowiadania,
- rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki owoców,
- wymienia charakterystyczne cechy owoców,
- wykonuje pracę zgodnie z poleceniem nauczyciela,
- łączy w pary owoce i ich połówki,
- reaguje sprawnie na sygnał dźwiękowy,
- ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową,
- dzieli się zabawkami,
- rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa,
- podaje cechy wybranych warzyw,
- zna zasady zdrowego odżywiania,
- organizuje warzywny kącik przyrody wspólnie z rówieśnikami,
- buduje z kloców,
- wykleja szablon warzywa z wydzieranki.
4 KOLOROWY PARK
- dba swoje bezpieczeństwo podczas spaceru,
- nie oddala się od grupy,
- porównuje kształt, wielkość i kolor darów jesieni,
- wypowiada się na temat jesiennego obrazka,
- rozwija sprawność w zakresie motoryki dużej,
- trzyma prawidłowo kredkę,
- kształtuje odporność emocjonalną,
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne według instrukcji słownej i pokazu,
- dostrzega zmiany w przyrodzie związane z jesienią,
- rozpoznaje zwierzęta 9 wiewiórkę, dzięcioła, jeża, biedronkę, kaczkę, mrówkę, gołębia, ślimaka),
- podnosi rękę podczas zajęć, jeśli chce zabrać głos,
- sprząta stanowisko pracy,
- uczestniczy w zabawie ruchowej.
- PRZEDSZKOLE- DRUGI DOM- piosenka
- Przyszły dzieci do przedszkola
- i z uśmiechem się witają.Nikt nie smuci się, nie dąsa,
wszyscy dobry humor mają.
Refren
Bo przedszkole to jest świetna sprawa.
Bo w przedszkolu jest ruch i zabawa.
Bo w przedszkolu przyjaciele są.
Bo przedszkole jest jak drugi dom.
2) Maszerują przedszkolaki
tuż za panią, równo w rzędzie.
Zaraz wejdą do swej sali
i zabawa świetna będzie
Refren
Bo przedszkole to jest….
3) A tam już czekają klocki,
gry planszowe, misie, lale.
Tutaj znajdzie coś dla siebie
ciekawego każdy malec.
Refren
Bo przedszkole to jest…