Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa I I Skrzaty

Nauczycielka grupy:

Małgorzata Lorkowska 

Pracownik obsługi: Anna Patyk

 

 

Plan pracy  wychowawczo – dydaktycznej – CZERWIEC 2025

1 DZIECI ŚWIATA

  • Wie, czym lubi się bawić,
  • Stosuje formy grzecznościowe w kontaktach z dziećmi,
  • Z zainteresowaniem słucha wypowiedzi kolegów,
  • Zna swoje mocne strony,
  • Doskonali spostrzegawczość,
  • Bierze aktywny udział w ćwiczeniach porannych,
  • Odpowiada na pytania związane z treścią wiersza,
  • Rozpoznaje elementy humorystyczne wiersza,
  • Poznaje nowe wyrazy,
  • Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych,
  • Buduje z klocków konstrukcje wg. własnego pomysłu,
  • Śpiewa proste piosenki w zabawie,
  • Poznaje imiona dzieci z różnych krajów,
  • Utrwala nazwy kontynentów,
  • Cieszy się ze wspólnej zabawy,
  • Wykonuje prawidłowo ćwiczenia gimnastyczne,
  • Poznaje zabawę dzieci z innego kraju,
  • Poznaje prawa i obowiązki dzieci,
  • Przelicza, dodaje i odejmuje elementy,
  • Bierze aktywny udział w organizowanych zajęciach umuzykalnienia,
  • Dostrzega i porównuje cechy wyglądu, strojów, nakryć głowy,
  • Dostrzega piękno krajobrazów w różnych częściach świata,
  • Przestrzega ustalonych zasad,
  • Odczytuje symbole graficzne,
  • Wykazuje odporność emocjonalną w kontakcie z nowym zadaniem,
  • Prawidłowo wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne,
  • Korzysta bezpiecznie ze sprzętu terenowego,
  • Nadaje tytuł swojej pracy,
  • Doskonali sprawność palców i dłoni,
  • Umie budować dłuższe wypowiedzi,
  • Poznaje wartość przyjaźni,
  • Opowiada o swoim przyjacielu,
  • Uczy się życzliwości i serdeczności wobec innych.

2 W ZOO

  • Bierze aktywny udział w ćwiczeniach ortofonicznych,
  • Ćwiczy pamięć słuchową,
  • Uczestniczy w ćwiczeniach porannych,                                                                 ,
  • Poznaje zwierzęta z różnych stron świata,
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne,
  • Stosuje nowo poznane nazwy zwierząt,
  • Rozwija sprawność manualną,
  • Poznaje pracę opiekuna zwierząt,
  • Wie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania i należy się o nie troszczyć,
  • Wie, jak zachowywać się w zoo,
  • Wie, czym karmi się zwierzęta w zoo,
  • Nazywa pory dnia,
  • Przelicza elementy, używa określenia; tyle samo,
  • Komunikuje się z dziećmi podczas zabawy,
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • Określa położenie przedmiotu z użyciem określeń; obok, za, przed, między, na, pod,
  • Naśladuje ruchem i gestem zwierzęta,
  • Rozumie i tworzy porównania,
  • Utrwala wiadomości o zwierzętach egzotycznych,
  • Dostrzega piękno i wyjątkowość zwierząt egzotycznych,
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • Rozpoznaje i nazywa koło i kwadrat,

3 JEDZIEMY NA WAKACJE

  • Naśladuje odgłosy pojazdów,
  • Klasyfikuje pojazdy ze względu na miejsce postoju,
  • Bierze aktywny udział w zajęciach porannych,
  • Odczytuje symbole obrazkowe,
  • Koloruje kredką,
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1 – 6,
  • Buduje pociąg z klocków,
  • Porównuje długość pociągów,
  • Wie, jak wygląda mundur kolejarza,
  • Dokonuje syntezy sylabowej wyrazów,
  • Odgaduje cel podróży na podstawie składu bagażu,
  • Wie, jaką rolę pełnią pszczoły w przyrodzie,
  • Wie, że człowiek potrzebuje odpoczynku,
  • Dostrzega przyrodę jako miejsce relaksu,
  • Bierze aktywny udział w organizowanych zajęciach umuzykalnienia,
  • Naśladuje ruchem i głosem pszczoły,
  • Koloruje kontury kwiatów, owadów, i zwierząt łąkowych,
  • Prezentuje na forum swoje upodobania,
  • Słucha z uwagą tekstu literackiego,
  • Bierze aktywny udział w rozmowie,
  • Wie, jak bezpiecznie podróżować i odpoczywać,
  • Rozumie konieczność codziennego przebywania na świeżym powietrzu,
  • Szuka rymów do podanego wyrazu.

4 WITAMY LATO

  • Bierze aktywny udział w ćwiczeniach porannych,
  • Koncentruje się na poleceniu,
  • Uważnie ogląda ilustracje,
  • Uczestniczy w rozmowie na temat pór roku,
  • Wie, jaka zaczyna się pora roku,
  • Stosuje nazwy poznanych owoców w rozmowie,
  • Wie, że owoce są zdrowe,
  • Lepi z plasteliny,
  • Korzysta ze sprzętu terenowego zgodnie z jego przeznaczeniem,
  • Buduje z piasku,
  • Poznaje owoce z wykorzystaniem zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku,
  • Wie, że nie może jeść owoców, jeśli ma na nie alergię,
  • Dba o porządek po skończonej zabawie,
  • Dokładnie wykonuje ćwiczenia artykulacyjne,
  • Wykonuje chętnie prace plastyczno – techniczne na zadany temat,
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • Wykazuje spontaniczną aktywność ruchowych podczas pobytu w ogrodzie,
  • Opowiada o swoim tacie i dziadku,
  • Utrwala znajo0mość regionów Polski,
  • Posługuje się nożyczkami,
  • Wie, że trzeba chronić głowę przed intensywnym słońcem,
  • Bierze udział w zabawie z chustą animacyjną,
  • Rozwija zainteresowanie książką jako źródłem wiedzy,
  • Doskonali umiejętność kodowania,
  • Rysuje na chodniku kredą,
  • Uczy się wytrwałości i cierpliwości,
  • Rozumie, dlaczego należy przestrzegać nakazów i zakazów dotyczących zachowania w różnych miejscach.

 

WIERSZ PT. WITAMY LATO!

Wiosnę żegnamy,

lato witamy.

Z piłką  po plaży

sobie biegamy.

W piasku kopiemy

doły i dziury,

a słonko świeci.

Skąd świeci?

Z góry!

 Piosenka pt. „Poziomkowe lody”

Lo- lo- lo- lo- lo- lo- lody
Po- po- po- po- poziomkowe.
Lu- lu- lu- lu- lubię lizać
Choć gardełko nie jest zdrowe.

Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!

Mama boi się o dzieci,
Chcę by zawsze były zdrowe.
Ale przecież czasem trzeba
Zjadać lody poziomkowe.

Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!

Lody trzeba jeść powoli.
Aby gardło nie bolało.
Mama trochę jeść pozwoli,
Lecz mi więcej by się chciało.

Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!