Nauczycielki grupy: Małgorzata Lorkowska, Monika Muchlińska,
Agnieszka Weltrowska
Pracownik obsługi: Wioleta Gretkiewicz
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ
„Dzieci nie myślą ani o tym, co było, ani o tym, co będzie, ale cieszą się chwilą obecną, tak, jak mało kto potrafi”.
Jean de La Bruyere
Tydzień I Nadchodzi nowy rok
1 )Powitanie nowego roku.
2) Dzień i noc.
3) Siedem dni.
4) Dwanaście miesięcy.
5) cztery pory roku.
Tydzień II Sporty zimowe
1) Sportowa postawa.
2) Na sankach.
3) Na łyżwach.
4) Na nartach.
5) Zimowa olimpiada.
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Dziecko sześcioletnie:
- wie, co oznacza hartowanie się,
- rozumie potrzebę popytu na dworze o każdej porze roku i przy różnej pogodzie,
- rozumie powiedzenia „ruch to zdrowie”,
- wie, jak przygotować na wyjazd ,
- zna zasady bezpiecznego zachowania się na wyjeździe,
- zna różne dyscypliny sportowe i najważniejsze zasady w nich obowiązujące oraz sprzęt wykorzystywany do ich uprawiania,
- rozpoznaje swoje predyspozycje sportowe,
- uprawia w miarę możliwości sport (narty, łyżwy),
- śledzi ważne wydarzenia sportowe.
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Dziecko sześcioletnie:
- obserwuje reakcje własnego ciała w sytuacjach złości i strachu,
- wie, że każdy ma prawo do przezywania emocji we właściwy dla siebie sposób.
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
Dziecko sześcioletnie:
- zna i rozumie powiązania rodzinne,
- reprezentuje grupę, np. w zawodach,
- zna podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się,
- przestrzega ustalonych zasad zachowania się podczas wyjścia do ogrodu przedszkolnego,
- wie, że nie należy wchodzić na zamarznięte stawy, jeziora i inne zbiorniki wodne,
- zgłasza osobie dorosłej zachowania innych dzieci zagrażające bezpieczeństwu,
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Dziecko sześcioletnie:
- doskonali posługiwanie się mową,
- doskonali słuch fonematyczny,
- wyszukuje różnice na obrazkach – 8 i więcej,
- układa obrazki składające się z wielu części pociętych na różne sposoby,
- rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane,
- odszukuje i zaznacza wybrane litery w tekstach,
- jest zainteresowane czytaniem,
- rozwiązuje zagadki wymagające rozumienia pojęć ogólnych,
- tworzy rymy do podanych słów,
- rysuje szlaczki literopodobne po śladzie i kontynuuje je samodzielnie w szerokiej liniaturze,
- samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabaw tematycznych,
- porządkuje zaaranżowaną przestrzeń po skończonej zabawie,
- odczytuje cyfry oznaczające liczby od 0-10,
- posługuje się nazwami pór roku z zachowaniem odpowiedniej kolejności,
- wymienia nazwy miesięcy,
- wymienia dni tygodnia w kolejności,
- wykorzystuje modele monet i banknotów podczas zabawy w sklep,
- bierze udział w zabawach ruchowych w języku obcym.
W tym miesiącu poznamy literę;
- l,L – las
- u, U – usta
- W miesiącu poznamy cyfrę; 7,8
Występ dzieci z okazji uroczystości Dnia Babci i Dziadka.
Piosenka pt. „Moja babcia i mój dziadek”
1. Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
2. Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie…
3. Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie..