Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa VII Tęczowe Nutki

 

Nauczycielki grupy: Ewa Malinowska, Celina Ziemann

Pracownik obsługi: Anna Nowicka

 

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej  na miesiąc październik 2025

Kody jesieni

  • nauka piosenki „Jesień fajne ma kałuże”,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie mowy myślenia,
  • poznanie litery drukowanej i pisanej o, O,
  • wyodrębnianie głoski w nagłosie i wygłosie,
  • opowiadanie historyjki obrazkowej,
  • czytanie litery „O”,
  • wykonanie sałatki owocowej,
  • rysowanie po śladzie liter i szlaczków,
  • rozwijanie myślenia matematycznego,
  • budowanie wiedzy na temat zmian zachodzących jesienią w przyrodzie,
  • przedstawienie mimiką, gestem i ruchem ciała zachowania zwierząt,
  • wykonanie pracy plastycznej „Owoce w słoiku”,

 

W krainie emocji i uczuć

  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami poprzez kontrolowanie swojego oddechu,
  • budowanie wiedzy dziecka na temat siebie i świata przyrody,
  • uważne słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela,
  • rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji ,
  • rozróżnianie elementów fantastycznych od realnych,
  • ćwiczenie wiązania sznurowadła w kokardkę,
  • zapoznanie z obrazem graficznym liczby 1,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
  • formułowanie odpowiedzi na pytania: Ile to?, Który z kolei?
  • wykonanie pracy plastycznej „Ptaki”

 

W krainie zdrowia

  • rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki przy piosence „Numer 112”,
  • wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym,
  • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości,
  • rozumienie potrzeby dbania o wzrok,
  • wprowadzenie litery l oraz L drukowanej i pisanej,
  • kreślenie litery l oraz L po śladzie,
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie,
  • zapoznanie z procedurą udzielania pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej,
  • zapoznanie z wartościami odżywczymi warzyw i owoców – omówienie roli witamin w życiu człowieka,
  • formułowanie odpowiedzi na pytania: Jak zdrowo się odżywiać?
  • rozwijanie orientacji iw schemacie własnego ciała,
  • rozwijanie mylenia matematycznego – zapoznanie z liczbą 2 w aspektach: kardynalnym, porządkowym i miarowym,
  • wykonanie pracy plastycznej „Kolorowe parasolki”

 

      Wśród zwierząt

  • rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt,
  • nauka piosenki „Zwierzęta są wśród nas”,
  • wdrażanie do poszanowania życia pod każdą postacią,
  • nauka zachowania ostrożności w kontaktach z nieznajomymi zwierzętami  i nieznanymi roślinami,
  • pozycja żółwia – czyli jak zachować się wobec nieznajomego i agresywnego psa,
  • wprowadzenie litery a oraz A drukowanej oraz pisanej ,
  • kreślenie litery a oraz A po śladzie,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką,
  • poznanie pracy weterynarza i zasad opieki nad zwierzętami,
  • ćwiczenie rozpoznawania i nazywania  i poznawani liter – układanie i  odczytywanie  sylab oraz krótkich  wyrazów,
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania, łączenie figur w pary,
  • zbieranie zapasów dla ptaków oraz mieszkańców schroniska,

 

 

 

Piosenka

 sł i muz. Robert Magielnicki

I

Wiosną słońce lekko przygrzewa.

Latem w sadzie wszystko dojrzewa.

Jesień.. a czy może być miła,

Kiedy zimno się zrobiło?

 

Ref.

Jesień fajne ma kałuże.

I jesienią śpimy dłużej.

Jesień nie jest taka zła,

jesień nam na liściach gra.

 

II

Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.

Latem rano skowronek śpiewa.

Jesień – czy to pora deszczowa

w chmurach coś dobrego chowa?

 

Wierszyk

 

„W sadzie”

Idziemy do sadu, cichutko tupiemy,

kucamy, a teraz leciutko biegniemy.

Gdy w górę skoczymy, jabłuszka zerwiemy

i, siedząc na trawie, ze smakiem je zjemy.

Dwa kroki na prawo, dwa kroki na lewo,

dokoła obejdźmy stojące tu drzewo.

Na plecach poleżmy z nogami do góry,

popatrzmy na niebo, jak płyną tam chmury.