Nauczycielki grupy: Ewa Malinowska, Celina Ziemann
Pracownik obsługi: Anna Nowicka
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc październik 2025
Kody jesieni
- nauka piosenki „Jesień fajne ma kałuże”,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie mowy myślenia,
- poznanie litery drukowanej i pisanej o, O,
- wyodrębnianie głoski w nagłosie i wygłosie,
- opowiadanie historyjki obrazkowej,
- czytanie litery „O”,
- wykonanie sałatki owocowej,
- rysowanie po śladzie liter i szlaczków,
- rozwijanie myślenia matematycznego,
- budowanie wiedzy na temat zmian zachodzących jesienią w przyrodzie,
- przedstawienie mimiką, gestem i ruchem ciała zachowania zwierząt,
- wykonanie pracy plastycznej „Owoce w słoiku”,
W krainie emocji i uczuć
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami poprzez kontrolowanie swojego oddechu,
- budowanie wiedzy dziecka na temat siebie i świata przyrody,
- uważne słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela,
- rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji ,
- rozróżnianie elementów fantastycznych od realnych,
- ćwiczenie wiązania sznurowadła w kokardkę,
- zapoznanie z obrazem graficznym liczby 1,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- formułowanie odpowiedzi na pytania: Ile to?, Który z kolei?
- wykonanie pracy plastycznej „Ptaki”
W krainie zdrowia
- rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki przy piosence „Numer 112”,
- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym,
- rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości,
- rozumienie potrzeby dbania o wzrok,
- wprowadzenie litery l oraz L drukowanej i pisanej,
- kreślenie litery l oraz L po śladzie,
- wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie,
- zapoznanie z procedurą udzielania pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej,
- zapoznanie z wartościami odżywczymi warzyw i owoców – omówienie roli witamin w życiu człowieka,
- formułowanie odpowiedzi na pytania: Jak zdrowo się odżywiać?
- rozwijanie orientacji iw schemacie własnego ciała,
- rozwijanie mylenia matematycznego – zapoznanie z liczbą 2 w aspektach: kardynalnym, porządkowym i miarowym,
- wykonanie pracy plastycznej „Kolorowe parasolki”
Wśród zwierząt
- rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt,
- nauka piosenki „Zwierzęta są wśród nas”,
- wdrażanie do poszanowania życia pod każdą postacią,
- nauka zachowania ostrożności w kontaktach z nieznajomymi zwierzętami i nieznanymi roślinami,
- pozycja żółwia – czyli jak zachować się wobec nieznajomego i agresywnego psa,
- wprowadzenie litery a oraz A drukowanej oraz pisanej ,
- kreślenie litery a oraz A po śladzie,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką,
- poznanie pracy weterynarza i zasad opieki nad zwierzętami,
- ćwiczenie rozpoznawania i nazywania i poznawani liter – układanie i odczytywanie sylab oraz krótkich wyrazów,
- rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania, łączenie figur w pary,
- zbieranie zapasów dla ptaków oraz mieszkańców schroniska,
Piosenka
sł i muz. Robert Magielnicki
I
Wiosną słońce lekko przygrzewa.
Latem w sadzie wszystko dojrzewa.
Jesień.. a czy może być miła,
Kiedy zimno się zrobiło?
Ref.
Jesień fajne ma kałuże.
I jesienią śpimy dłużej.
Jesień nie jest taka zła,
jesień nam na liściach gra.
II
Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.
Latem rano skowronek śpiewa.
Jesień – czy to pora deszczowa
w chmurach coś dobrego chowa?
Wierszyk
„W sadzie”
Idziemy do sadu, cichutko tupiemy,
kucamy, a teraz leciutko biegniemy.
Gdy w górę skoczymy, jabłuszka zerwiemy
i, siedząc na trawie, ze smakiem je zjemy.
Dwa kroki na prawo, dwa kroki na lewo,
dokoła obejdźmy stojące tu drzewo.
Na plecach poleżmy z nogami do góry,
popatrzmy na niebo, jak płyną tam chmury.