Nauczycielki grupy: Justyna Lehmann, Anna Rocławska
Pracownik obsługi: Ewelina Neumann
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc luty
- Sporty zimowe – Poznanie wybranych sportów i dyscyplin zimowych. Poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć, zachęcanie do stosowania zasad fair play podczas zabaw. Poznanie litery U,u, rozwijanie słuchu fonematycznego. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem. Poznanie cyfry 8. Kształtowanie pojęcia liczby 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i graficznym.. Doskonalenie umiejętności odwzorowywania. . Ćwiczenie pamięci, rozwijanie logicznego myślenia przez wyciąganie wniosków. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
- Karnawał – Poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie. Rozwijanie empatii, uwrażliwienie na potrzeby drugiego człowieka. Poznanie litery B,b, utrwalanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wdrażanie do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich zadań. Poznanie cyfry 0, utrwalenie dotąd poznanych cyfr. Doskonalenie umiejętności przeliczania, logicznego myślenia, kształtowanie pojęcia liczby 0. Wzmacnianie wiary we własne możliwości.
- Pod ziemią, pod wodą – Zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami ziemi, zachęcanie do odbierania świata wieloma zmysłami. Zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”. Poszerzanie wiedzy n/t złóż, kopalni i ich rodzajów. Zapoznanie z naturalnymi dzwiękami Ziemi, pobudzanie do aktywności muzycznej. Zapoznanie dzieci z budową wulkanu i zachodzącymi w nim procesami. Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami. Doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego. Rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu literackiego. Wprowadzenie litery W,w, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej. Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10.
- W kosmosie – Poznanie pojęcia kosmos, Układ Słoneczny, planety. Zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami(astronom, astronauta), poszerzanie wiedzy n/t ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzien/noc). Poszerzanie wiadoności n/t ruchu planet wokół Słońca oraz własnej osi. Wprowadzenie litery P,p, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej. Utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt. Poznanie nazw i wyglądów statków kosmicznych oraz ubrań astronautów. Przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów. Ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów.