Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa V Biedronki

Nauczycielki grupy: Sylwia Tyszka,

Barbara Zielińska-Szyfelbein

   Pracownik obsługi: Malwina Rolof

 

 Plan pracy  wychowawczo – dydaktycznej – wrzesień

I. DZIEŃ DOBRY, PRZEDSZKOLE! ( 2- 6.09.)

  • integracja grupy,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • wprowadzenie w świat pisma (wzory literopodobne),
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia sytuacji społecznych,
  • rozwijanie motoryki  dużej,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • nauka piosenki „Kalendarz”,
  • utrwalenie znajomości nazw miesięcy,,
  • rozwijanie pamięci słownej i muzycznej,
  • słuchanie i rozumienie czytanego tekstu literackiego,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabawy.

II. WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY ( 9 – 13.09.)

  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • wprowadzenie znaków umownych,
  • klasyfikacja według określonej cechy,
  • ćwiczenie orientacji w przestrzeni,
  • zapoznanie z rodzajami map i ich znaczeniem,
  • utrwalenie wiadomości na temat najważniejszych, najbardziej znanych miejsc w Polsce,
  • budzenie świadomości narodowej,
  • rozwijanie wrażliwości  na piękno przyrody,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • utrwalenie liczenia w aspekcie porządkowym,
  • kształtowanie sprawności i szybkości,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • przygotowanie do czytania,
  • uwrażliwienie na sygnał dźwiękowy,
  • kształcenie poczucia rytmu oraz koordynacji,
  • ćwiczenie umiejętności określania liczebności zbiorów przez szacowanie,
  • uczenie się określania uczuć i rozpoznawania zachowań emocjonalnych,
  • rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych,
  • nauka współdziałania w zespole.

III. KONIEC LATA W SADZIE I W OGRODZIE.  (16 – 20.09)

  • przestrzeganie ustalonych reguł gry,
  • eksperymenty graficzne farbami,
  • obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w związku z następstwem pór roku,
  • ćwiczenia manualne,
  • zdobywanie wiedzy na temat zdrowego żywienia,
  • nauka piosenki „O pięknej jesieni”,
  • utrwalenie tematyki związanej z jesiennymi darami natury,
  • uwrażliwienie na brzmienie instrumentów perkusyjnych,
  • wielozmysłowe poznawanie wybranych warzyw.

IV. KOLOROWY PARK (23 – 27.09)

  • poznawanie wartości związanych z pojęciem „praca”,
  • poznanie prostych narzędzi i prawidłowe posługiwanie się nimi w praktyce,
  • decydowanie o własnym działaniu, odpowiedzialność za swoje zadania,
  • dostrzeganie rytmów i tworzenie własnych,
  • poznanie litery o,O pisanej i drukowanej,
  • ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,
  • nauka wiersza na pamięć „Jesienna pogoda”,
  • utrwalenie tematyki jesiennej,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • kształtowanie pojęcia liczby jeden w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznanie cyfry 1,
  • formułowanie własnych wniosków na podstawie obserwacji, przeprowadzonych badań, zdobytych informacji.

Informacje dla rodziców:

– Religia: wtorek 7.00 – 7.30; czwartek 7.30 – 8.00

– J. angielski: wtorek 12.30 – 13.00, czwartek 12.30 – 13.00