Nauczycielki grupy: Sylwia Tyszka,
Barbara Zielińska-Szyfelbein
Pracownik obsługi: Malwina Rolof
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej – wrzesień
I. DZIEŃ DOBRY, PRZEDSZKOLE! ( 2- 6.09.)
- integracja grupy,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- wprowadzenie w świat pisma (wzory literopodobne),
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia sytuacji społecznych,
- rozwijanie motoryki dużej,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- nauka piosenki „Kalendarz”,
- utrwalenie znajomości nazw miesięcy,,
- rozwijanie pamięci słownej i muzycznej,
- słuchanie i rozumienie czytanego tekstu literackiego,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabawy.
II. WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY ( 9 – 13.09.)
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- wprowadzenie znaków umownych,
- klasyfikacja według określonej cechy,
- ćwiczenie orientacji w przestrzeni,
- zapoznanie z rodzajami map i ich znaczeniem,
- utrwalenie wiadomości na temat najważniejszych, najbardziej znanych miejsc w Polsce,
- budzenie świadomości narodowej,
- rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- utrwalenie liczenia w aspekcie porządkowym,
- kształtowanie sprawności i szybkości,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- przygotowanie do czytania,
- uwrażliwienie na sygnał dźwiękowy,
- kształcenie poczucia rytmu oraz koordynacji,
- ćwiczenie umiejętności określania liczebności zbiorów przez szacowanie,
- uczenie się określania uczuć i rozpoznawania zachowań emocjonalnych,
- rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych,
- nauka współdziałania w zespole.
III. KONIEC LATA W SADZIE I W OGRODZIE. (16 – 20.09)
- przestrzeganie ustalonych reguł gry,
- eksperymenty graficzne farbami,
- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w związku z następstwem pór roku,
- ćwiczenia manualne,
- zdobywanie wiedzy na temat zdrowego żywienia,
- nauka piosenki „O pięknej jesieni”,
- utrwalenie tematyki związanej z jesiennymi darami natury,
- uwrażliwienie na brzmienie instrumentów perkusyjnych,
- wielozmysłowe poznawanie wybranych warzyw.
IV. KOLOROWY PARK (23 – 27.09)
- poznawanie wartości związanych z pojęciem „praca”,
- poznanie prostych narzędzi i prawidłowe posługiwanie się nimi w praktyce,
- decydowanie o własnym działaniu, odpowiedzialność za swoje zadania,
- dostrzeganie rytmów i tworzenie własnych,
- poznanie litery o,O pisanej i drukowanej,
- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,
- nauka wiersza na pamięć „Jesienna pogoda”,
- utrwalenie tematyki jesiennej,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- kształtowanie pojęcia liczby jeden w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznanie cyfry 1,
- formułowanie własnych wniosków na podstawie obserwacji, przeprowadzonych badań, zdobytych informacji.
Informacje dla rodziców:
– Religia: wtorek 7.00 – 7.30; czwartek 7.30 – 8.00
– J. angielski: wtorek 12.30 – 13.00, czwartek 12.30 – 13.00