Nauczycielki grupy: Katarzyna Pucek, Anna Sadowska
Pracownik obsługi: Ewelina Neumann
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC
Tematy kompleksowe
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
– podejmuje swobodną aktywność zabawową;
– zostawia porządek w kąciku po skończonej zabawie;
– uczestniczy w zabawach zorganizowanych;
– stosuje się do reguł zabawy;
– korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z jego przeznaczeniem;
– nawiązuje relacje z innymi dziećmi;
– wykazuje się sprawnością ruchową;
– sprawnie porusza się w kole wiązanym;
– ćwiczy motorykę małą;
– rozwija sprawność manualną;
– ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową;
– ćwiczy prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego;
– prawidłowo posługuje się nożyczkami;
– wycina proste wzory;
– sprawnie posługuje się pędzlem i farbami;
– koloruje obrazek, stara się nie przekraczać konturów;
– śpiewa piosenki;
– recytuje krótkie wierszyki;
– uważnie słucha tekstów literackich;
– układa proste puzzle;
– wyjaśnia rolę ogrodu zoologicznego;
– poszerza wiedzę na temat zwierząt egzotycznych;
– rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne;
– określa podstawowe zasady obowiązujące w ZOO;
– opisuje wygląd wybranych zwierząt;
– naśladuje sposób poruszania się zwierząt;
– rozwiązuje zagadki obrazkowo – słuchowe;
– segreguje obrazki według podanej cechy;
– klasyfikuje przedmioty według jednej cechy;
– przelicza w zakresie 5;
– rozwiązuje proste zadania matematyczne z wykorzystaniem liczmanów;
– konstruuje budowle z klocków;
– wyjaśnia znaczenie wyrazu: podróże;
– rozpoznaje na obrazkach i nazywa środki transportu oraz drogi, po których się przemieszczają;
– spokojnie oczekuje na swoją kolej wypowiedzi;
– dzieli wyrazy na sylaby z jednoczesnym ich wyklaskiwaniem;
– ogląda książki dla dzieci i popularno-naukowe;
– wypowiada się na temat ilustracji;
– opisuje różne miejsca wakacyjnego wypoczynku;
– przyporządkowuje rzeczy do miejsc, w których są one potrzebne podczas spędzania wakacji;
– posługuje się swoim imieniem i nazwiskiem;
– określa zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas wakacyjnych podróży;
– wyjaśnia, dlaczego nie można oddalać się od rodziców;
– wymienia w kolejności pory roku;
– wskazuje cechy charakterystyczne lata;
– rozpoznaje i nazywa kolory;
– naśladuje określone czynności;
– wymienia nazwy owoców, które dojrzewają latem;
Piosenka „Dżungla”
1.Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na gitarach grają.
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
2. Ambo Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi, ani lwa.
Dla swych dzikich leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref.: Strusie mu się…….
Wiersz „Lato” B. Forma
Biega lato po lesie,
biega lato po łące.
Tańczy z wiatrem po polach,
wącha kwiaty pachnące.
Kąpie się z nami w morzu,
kąpie się z nami w jeziorze.
Częstuje źródlaną wodą,
w berka z nim zagrać możesz.
Zaprasza na górskie wyprawy,
w pachnącym nocuje sianie.
Zobaczy, jak słońce wschodzi
i z nami zje śniadanie.
NASZE PIOSENKI
Maszeruje wiosna
Kasza marcowa
https://www.youtube.com/watch?v=mSGgJIbdWO8
Tupu, tup po śniegu
https://www.youtube.com/watch?v=xWXs016_oZs
Mikołaj jedzie samochodem
https://www.youtube.com/watch?v=H3jLkK6zO5k
Siedem reniferów
https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM
Pada deszczyk
https://www.youtube.com/watch?v=C6eg8Uyi95E
Małe czerwone jabłuszko
https://www.youtube.com/watch?v=HfCOm-QxxLY
Kolorowe listki
ihttps://www.youtube.com/watch?v=–P8F6fK2bg
Jestem sobie przedszkolaczek