Nauczycielki grupy: Katarzyna Pucek, Anna Sadowska
Pracownik obsługi: Katarzyna Piepiórka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – MARZEC
I. W kinie i w teatrze
- utrwalenie wiadomości o kinie i teatrze, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, zapoznanie z zasadami właściwego zachowania w kinie i w teatrze, wzbogacenie słownictwa
- poznanie kształtu litery z, Z, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania
- utrwalanie poznanych liter, odczytywanie prostych poleceń tekstowych
- doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy
- odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce), rozwijanie umiejętności manualnych
- zabawy w teatr, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, przełamywanie lęku przed wystąpieniami na forum grupy, wzmacnianie wiary we własne możliwości
- stymulowanie zmysłów – udział w projekcie „Magiczny Świat Zmysłów”- trening integracji sensorycznej
II. Przebudzenie po zimie
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- samodzielnego ubierania się i wybierania garderoby adekwatnie do pogody
- wzbogacenie słownictwa o przysłowia: „w marcu jak w garncu” i „ubierać się na cebulę”
- poznanie kształtu litery g, G, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania
- ćwiczenie pamięci w tym pamięci wzrokowej
- rozwijanie umiejętności czytania symboli, wzbogacanie wiadomości na temat przedmiotów służących do badania pogody
- rozbudzanie ciekawości przyrodniczej, wzbogacenie słownictwa o nazwy ptaków
- ćwiczenie orientacji w przestrzeni i umiejętności reagowania na sygnał, rozwijanie wyobraźni ruchowej
- kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie umiejętności wykonywania pracy do końca
- wzbogacenie wiadomości na temat powstawania tęczy
- zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
- trening integracji sensorycznej – udział w projekcie „Magiczny Świat Zmysłów”
III. W wiosennym ogrodzie
- utrwalenie wiedzy na temat rodzajów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz sprzętów do tego używanych
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności gry fair play
- poznanie kształtu litery c, C, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter, ćwiczenia w czytaniu
- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, wzbogacanie słownictwa o nazwy kwiatów, rozwijanie umiejętności współpracy w parze
- rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych
- kształtowanie postawy proekologicznej
- założenie hodowli roślin, rozwijanie nawyku systematycznego dbania o rośliny, utrwalenie wiadomości dotyczących wiosennych roślin
- stymulowanie zmysłów – udział w projekcie „Magiczny Świat Zmysłów”-
IV. Od kurnika do świątecznego koszyka
- utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika, wyrabianie szacunku do pracy rolnika
- 27 marca odbędzie się lekcja „W wiosennym kurniku” we współpracy z Zagrodą Powroty, wzbogacanie słownictwa o nazwy ptaków hodowlanych, kontakt ze zwierzętami
- rozwijanie percepcji słuchowej – słuchamy odgłosów wiosny
- wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt, kształtowanie postawy proekologicznej, wyrabianie postawy życzliwości i troski o zwierzęta
- rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, układanie wyrazów z rozsypanki, rozwiązywanie zadań z elementem czytania
- rozwijanie sprawności manualnej, kreślenie szlaczków i liter
- rozwijanie orientacji w przestrzeni, dodawania w zakresie 10, prawidłowego używania liczebników porządkowych, zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, poszerzenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
- rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych
WIOSNA I PAN OGRODNIK
Do pana ogrodnika
śle Wiosna wiadomość,
że czeka dziś w ogrodzie,
bo pragnie mu pomóc.
Narzędzia ogrodnicze
wskakują na grządki,
przespały całą zimę,
czas zacząć porządki.
Ref: I na rozkaz ogrodnika
kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią, wygrabiają
liście, trawy i kamyczki.
I sekator się uwija,
tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje:
jak pracować to ambitnie.
Po ścieżkach biega wiosna,
a za nią ogrodnik.
Co zasiać i posadzić,
chcą razem uzgodnić.
A słonko na nich z góry
spogląda przyjaźnie:
poświęcę dzisiaj długo,
to będzie wam raźniej.
Ref.: I na rozkaz ogrodnika…
,,W marcu jak w garncu” Marcin Przewoźniak
Wiosna! Wiosna! Koniec zimy!
Ależ wszyscy się cieszymy!
Ciepły wietrzyk, śnieg topnieje,
Kwitnie krokus, słońce grzeje…
Aż tu nagle deszcz ze śniegiem!
Rzeką płyną kry szeregiem.
Mróz uścisnął świat na nowo.
Z szafy kurtkę weź zimową!
Po południu – mróz ucieka.
Ptaki słychać już z daleka.
Ciepły deszczyk.
Śnieg topienie. A wieczorem…?
Mrozem wieje!
Marzec pąki drzew rozwiesza.
Marzec nam w pogodzie miesza.
Zimę z wiosną w kółko toczy.
Marzec lubi nas zaskoczyć!