Nauczycielki grupy:
Ewa Malinowska, Monika Muchlińska,
Agnieszka Weltrowska
Pracownik obsługi: Wioleta Gretkiewicz
Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc kwiecień 2024
Temat tygodnia I: W wiosennym ogrodzie
W tym tygodniu dzieci zapoznają się z zagadnieniami związanymi z wiosennymi pracami w ogrodzie. Dowiedzą się, do czego służą i jak się nazywają narzędzia ogrodnicze. Będą bawić się w ogrodników: zasieją warzywa i zasadzą cebule. Poznają nowe nazwy wiosennych kwiatów.
Poznają literę c, C, jak cebula. Nauczą się wysłuchiwać głoskę c na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzą się, jak się pisze nową literę – małą i wielką. Będą odczytywać wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z, G, C.
Dzieci będą przeliczać elementy, dodawać je do siebie. Poznają znak matematyczny „+”. Założą i będą obserwować własną hodowlę fasoli.
Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Temat tygodnia II: W świecie książek
W tym tygodniu dzieci znajdą się w niezwykłym świecie książek, a to za sprawą wizyty w bibliotece. Dzieci będą opowiadać sobie nawzajem o swoich ulubionych tytułach książek oraz o ukochanych bohaterach. Zredagują własny kodeks postępowania z książkami. Przyjrzą się grupowemu księgozbiorowi i zastanowią się, czym się one między sobą różnią i do czego służą. Nauczą się naprawiać popsute książki. Przypomną sobie różnice między biblioteką od księgarnią. Poznają literę f, F, jak fotel. Nauczą się wysłuchiwać głoskę f na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzą się , jak pisze się nową literę – małą i wielką. Będą odczytywać wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z, G, C, F. Będą przeliczać elementy, dodawać je do siebie. Poznają znak matematyczny „–”. Wykonają zakładki do książek. Dowiedzą się, jak powstaje książka. Zrobią porządki w grupowym księgozbiorze. Wykonają własne książki.
Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Temat tygodnia III: Dbamy o naszą planetę
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się, kim jest ekolog i czym się zajmuje. Nauczą się, czym różnią się śmieci od odpadów; dlaczego należy segregować odpady i jak się to robi. Dowiedzą się, czym są odnawialne źródła energii i dlaczego są ważne. Porozmawiamy o znaczeniu wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin. Przypomną wizytę „Pani Wody” i utrwalą wiedzę zdobytą podczas tego spotkania. Będą pamiętać, że wodę należy oszczędzać i będą umieli to robić.
Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Temat tygodnia III: Majowe święta
W tym tygodniu, w związku z majowymi świętami, dzieci przypomną sobie najważniejsze informacje o naszej ojczyźnie i symbolach narodowych. Zaśpiewają hymn. Będą analizować mapę Polski. Wykonają kotylion narodowy, poznają jego symbolikę. Będą opowiadać sobie nawzajem o swoich podróżach po Polsce. Zastanowią się, czym jest tradycja. Poznają tradycyjne tańce i stroje dzięki lekcji muzealnej w Muzeum Ziemi Kociewskiej . Będą odnajdywać Polskę i Europę na mapie i na globusie.
Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
W tym roku szkolnym nasza grupa przystapiła do akcji „Dzieci Uczą Rodziców” . Jest to ogólnopolska akcja edukacyjna, której adresatem sa przedszkola oraz klasy 1-3. Głównym celem akcji jest zachęcanie rodziców do poświęcenia dzieciom więcej czasu na współną naukę. W ramach akcji każda z placówek otrzymuje darmowe materiały do przeprowadzenia tematycznej lekcji. Zakres tematyczny lekcji jest niezwykle szeroki: bezpieczeństwo, ekologia przyroda i świat zwierząt, historia, geografia, kuktura-tradycja, sport i zdrowie.
W ramach akcji „Dzieci Uczą Rodziców” na stronie internetowej www.crl.org.pl będą ukazywać się darmowe materiały do pobrania. Na tej stronie można także uzyskać szczegółowe informacje dotyczące programu.