RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci i zabawy według zainteresowań dzieci i inspirowane przez nauczyciela
– kontakty indywidualne z rodzicami oraz dziećmi
– zabawy w zespołach oraz indywidualne w kącikach zainteresowań
– działania edukacyjne z dzieckiem zdolnym lub mającym trudności
– zestaw zabaw i ćwiczeń porannych
– czynności higieniczno – porządkowe
8.00 – 8.30 Przygotowanie do śniadania, śniadanie, mycie zębów
8.30 – 11.20 Sytuacje edukacyjne
– zabawy zintegrowane wykorzystujące różnorodne działania i sytuacje edukacyjne
– zabawy z grupą, w małych grupkach lub indywidualnie rozwijające aktywność dziecka
– zabawy ruchowe i obserwacje w ogrodzie, spacery, wycieczki.
11.20 – 11.30 Zabawa ruchowa, przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne.
11.30 – 12.00 Obiad
12.00 – 12.30 Poobiedni relaks
12.30 – 14.00 Zabawy i ćwiczenia w grupach uwzględniające zainteresowania dzieci w wybranych obszarach, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie
14.00 – 14.30 Podwieczorek
14.30 – 16.30 Zabawy w kącikach zainteresowań
– zabawy w sali lub ogrodzie przedszkolnym ( w zależności od pogody)
– czas spędzony z literaturą dziecięcą
– zabawy ruchowe, dydaktyczne, bogacenie doświadczeń plastycznych i muzycznych
– praca z dzieckiem zdolnym lub mającym trudności
– kontakty z rodzicami i rozchodzenie się dzieci do domu