Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa VII Wiewiórki

     Nauczycielki grupy: Katarzyna Pucek, Anna Sadowska

       Pracownik obsługi: Katarzyna Piepiórka

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne  – KWIECIEŃ

 

Tydzień I. W świecie książek

  • wyrabianie nawyku dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania i oglądania książek, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • zapoznanie z procesem tworzenia książki, rozwijanie kreatywności, kształtowanie postawy szacunku do różnych zawodów, wzbogacanie słownictwa
  • rozwijanie sprawności fizycznej, umiejętności współpracy oraz radzenia sobie z przegraną – Beniaminek
  • poznanie kształtu litery f, F, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter, ćwiczenia w czytaniu
  • kształtowanie właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, zapoznanie z instytucją i zasadami funkcjonowania – Miejska Biblioteka Publiczna – poniedziałek 15.04.2024
  • zapoznanie ze znakiem odejmowania, doskonalenie umiejętności przeliczania i odejmowania, rozwijanie umiejętności prawidłowego używania liczebników porządkowych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, wzmacnianie pewności siebie, rozwijanie umiejętności autoprezentacji
  • kształtowanie nawyku czytania książek, utrwalenie wiadomości dotyczących książek, organizacja „Kącika Książki”
  • rozwijanie umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności współpracy

 

Tydzień II. Dbamy o naszą planetę

  • rozwijanie postawy proekologicznej, kształtowanie nawyku dbania o planetę, budowanie poczucia odpowiedzialności za Ziemię
  • spotkanie z pracownikiem Star Wik – Pani Woda, wzbogacanie wiedzy w zakresie ochrony środowiska i naturalnych zasobów wodnych, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
  • kształtowanie umiejętności segregowania odpadów, rozwijanie umiejętności czytania symboli, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
  • wzbogacenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i układania działań matematycznych
  • zajęcia w ramach programu „Na tropie zdrowego odżywiania” – wartości odżywcze awokado
  • utrwalanie poznanych wiadomości dotyczących dbania o planetę

 

Tydzień III. Na wiosennej łące

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, poznanie etapów rozwoju motyla i sposobów na pomaganie owadom
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • rozwijanie sprawności fizycznej i pamięci ruchowej
  • poznanie kształtu litery ł, Ł, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter, rozwijanie umiejętności czytania
  • doskonalenie umiejętności matematycznych w aspekcie miarowym
  • rozwijanie umiejętności współpracy i współzawodnictwa
  • rozwijanie słuchu muzycznego, doskonalenie pamięci słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni
  • pobudzanie i stymulowanie zmysłów, zachęcanie do starannego wykonywania pracy plastyczno-technicznej, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, rozwijanie sprawności manualnej
  • poszerzanie wiadomości o zwierzętach mieszkających na łące

 

Tydzień IV. Kto nam pomoże?

  • wdrażanie do posługiwania się adresem
  • doskonalenie pamięci słuchowej
  • rozwijanie umiejętności werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć
  • wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, wzbogacenie słownictwa, wdrażanie do wypowiadania się pełnym zdaniem
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych, rozwijanie umiejętności niesienia pomocy oraz odpowiedzialności i wrażliwości społecznej, kształcenie umiejętności rozmawiania z dyspozytorem w czasie wzywania pomocy
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, klasyfikowanie figur geometrycznych i utrwalanie ich nazw
  • rozwijanie umiejętności tanecznych i sprawności fizycznej
  • wzbogacanie wiedzy na temat pracy lekarza, kształtowanie postawy prozdrowotnej
  • zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych
  • wizyta w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej – sala edukacyjna „Ognik”