Nauczycielki grupy: Katarzyna Chrulska, Jarosława Sitowska
Pracownik obsługi: Patrycja Rynkowska
Miesięczny plan pracy – KWIECIEŃ
KOTKI
Kto nam pomoże?
- wdrażanie do posługiwania się adresem, doskonalenie pamięci słuchowej, wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, poznanie nazw zawodów służb ratunkowych i numerów alarmowych
- wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, wzbogacenie słownictwa, wdrażanie do wypowiadania się pełnym zdaniem, nauka postępowania w sytuacjach wymagających wezwania pomocy
- utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, klasyfikowanie figur geometrycznych, doskonalenie pracy w grupie, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych
- utrwalenie informacji na temat pracy lekarza, utrwalenie znajomości poznanej piosenki, rozwijanie wrażliwości muzycznej, rozwijanie sprawności fizycznej
- utrwalenie wiadomości na temat służb ratunkowych, utrwalanie umiejętności wzywania służb ratunkowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, doskonalenie percepcji słuchowo-ruchowej
Od pomysłu aż po dach
- poznawanie etapów powstawania domów, poznawanie wyglądu i nazw domów zwierząt, dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego, rozwijanie sprawności fizycznej
- poznawanie zawodów osób, które biorą udział w budowie domu, wprowadzenie wielkiej i małej litery h, doskonalenie współpracy w grupie, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i budowania wypowiedzi
- poznanie znaków większości, mniejszości i równości,
- ludzi i zwierząt, rozwijanie integracji sensorycznej, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie porównywanie liczebności, budzenie szacunku do świata przyrody, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
- poznawanie informacji na temat budowy domu, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, doskonalenie sprawności motoryki małej, rozwijanie sprawności fizycznej, uwrażliwianie na muzykę klasyczną
- doskonalenie sprawności motoryki małej, utrwalanie wiedzy o domach
Dbamy o naszą planetę
- utrwalenie pojęć „globus”, „ekolog” i „planeta Ziemia”, kształtowanie nawyku segregowania odpadów, oszczędzania wody, energii; kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę z myślą o przyszłych pokoleniach
- utrwalenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, wprowadzenie pojęć kompost, wysypisko, sortownia, kształtowanie umiejętności segregowania śmieci; kształtowanie zachowań proekologicznych
- zapoznanie i utrwalenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie zachowań proekologicznych
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, wprowadzenie pojęcia „deszczówka”, kształtowanie nawyku oszczędzania wody, kształtowanie zachowań, stylu życia proekologicznego
- wprowadzenie pojęcia „recykling”, „drugie życie przedmiotów”, rozwijanie wyobraźni, kreatywności dziecka, kształcenie postawy „Nie wyrzucaj, wykorzystaj”
Jak powstaje…?
- nabywanie wiedzy na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem, kształtowanie umiejętności rozpoznawania monet, ćwiczenie przeliczania, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie
- poznawanie etapów powstawania ubrań, rozwijanie świadomości ekologicznej, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i budowania wypowiedzi
- rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, wdrażanie prawidłowych nawyków żywieniowych, rozwijanie ciekawości badawczej
- rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, utrwalenie znajomości gamy, budzenie przynależności do grupy
- rozwijanie umiejętności wielozmysłowego poznawania otaczającego świata, wzbogacanie wiadomości na temat produktów potrzebnych do pieczenia ciasta, rozwój sprawności manualnej