Nauczycielki grupy: Katarzyna Pucek, Anna Sadowska
Pracownik obsługi: Katarzyna Piepiórka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – KWIECIEŃ
Tydzień I. W świecie książek
- wyrabianie nawyku dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania i oglądania książek, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- zapoznanie z procesem tworzenia książki, rozwijanie kreatywności, kształtowanie postawy szacunku do różnych zawodów, wzbogacanie słownictwa
- rozwijanie sprawności fizycznej, umiejętności współpracy oraz radzenia sobie z przegraną – Beniaminek
- poznanie kształtu litery f, F, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter, ćwiczenia w czytaniu
- kształtowanie właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, zapoznanie z instytucją i zasadami funkcjonowania – Miejska Biblioteka Publiczna – poniedziałek 15.04.2024
- zapoznanie ze znakiem odejmowania, doskonalenie umiejętności przeliczania i odejmowania, rozwijanie umiejętności prawidłowego używania liczebników porządkowych
- rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, wzmacnianie pewności siebie, rozwijanie umiejętności autoprezentacji
- kształtowanie nawyku czytania książek, utrwalenie wiadomości dotyczących książek, organizacja „Kącika Książki”
- rozwijanie umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności współpracy
Tydzień II. Dbamy o naszą planetę
- rozwijanie postawy proekologicznej, kształtowanie nawyku dbania o planetę, budowanie poczucia odpowiedzialności za Ziemię
- spotkanie z pracownikiem Star Wik – Pani Woda, wzbogacanie wiedzy w zakresie ochrony środowiska i naturalnych zasobów wodnych, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
- kształtowanie umiejętności segregowania odpadów, rozwijanie umiejętności czytania symboli, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
- wzbogacenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii
- doskonalenie umiejętności przeliczania i układania działań matematycznych
- zajęcia w ramach programu „Na tropie zdrowego odżywiania” – wartości odżywcze awokado
- utrwalanie poznanych wiadomości dotyczących dbania o planetę
Tydzień III. Na wiosennej łące
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, poznanie etapów rozwoju motyla i sposobów na pomaganie owadom
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- rozwijanie sprawności fizycznej i pamięci ruchowej
- poznanie kształtu litery ł, Ł, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter, rozwijanie umiejętności czytania
- doskonalenie umiejętności matematycznych w aspekcie miarowym
- rozwijanie umiejętności współpracy i współzawodnictwa
- rozwijanie słuchu muzycznego, doskonalenie pamięci słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni
- pobudzanie i stymulowanie zmysłów, zachęcanie do starannego wykonywania pracy plastyczno-technicznej, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, rozwijanie sprawności manualnej
- poszerzanie wiadomości o zwierzętach mieszkających na łące
Tydzień IV. Kto nam pomoże?
- wdrażanie do posługiwania się adresem
- doskonalenie pamięci słuchowej
- rozwijanie umiejętności werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć
- wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, wzbogacenie słownictwa, wdrażanie do wypowiadania się pełnym zdaniem
- utrwalenie znajomości numerów alarmowych, rozwijanie umiejętności niesienia pomocy oraz odpowiedzialności i wrażliwości społecznej, kształcenie umiejętności rozmawiania z dyspozytorem w czasie wzywania pomocy
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, klasyfikowanie figur geometrycznych i utrwalanie ich nazw
- rozwijanie umiejętności tanecznych i sprawności fizycznej
- wzbogacanie wiedzy na temat pracy lekarza, kształtowanie postawy prozdrowotnej
- zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych
- wizyta w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej – sala edukacyjna „Ognik”