Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa VI Jeżyki

Nauczycielki grupy: Beata Mazur, Ewa Malinowska

Pracownik obsługi: Wioleta Gretkiewicz

 

 

Drodzy rodzice w związku z epidemią koronawirusa w naszym kraju i czasowym zamknięciem również naszej placówki, chcielibyśmy zachęcić Państwa do wspólnej pracy i zabawy z dzieckiem w domu poprzez proponowane przez nas zadania.

 

Dzieci, które mają w domu Karty Pracy Plac Zabaw cz.3, mogą realizować kolejne zadania do przygotowanych tematów, a pozostałym polecamy skorzystanie z edukacyjnych stron internetowych oraz realizacje wskazanych przez nas zadań.

 

Tematy na nadchodzący czas to:

  1. Witaj wiosno! (23.03-27.03)
  2. Zwierzęta na wiejskim podwórku (30.03- 03.04)

 

W związku z koniecznością pozostania w domu na pierwszy tydzień przedstawiamy następujące propozycje  zajęć:

  •  Zamiast wiosennego spaceru dzieci mogą obejrzeć filmy oraz obrazki z wiosennymi zwiastunami  w internecie np. Zwiastuny wiosny- rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna-Antonio Vivaldi
  • W ramach utrwalenia poznanych liter prosimy o doskonalenie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej tzn. wyszukiwania wyrazów na wybraną głoskę, podział wyrazu na sylaby i na głoski. Dzieci powinny  poznać literę G i Ł. Prosimy o zaznaczanie niebieskim pisakiem lub kredką  w/w  liter w dostępnych w domu gazetach. Można spróbować wydrukować szablony tych liter z internetu i wypełnić je dostępnymi w domu materiałami (może to być, plastelina, wydzieranka kolorowego papieru, dziecko może także pokolorować zgodnie z własną inwencją twórczą).
  • W ramach ćwiczeń doskonalących liczenie oraz rozpoznawanie cyfr 1-10 można pobawić się w liczenie z wykorzystaniem zabawek, zakrętek po napojach. np. tworzenie zbiorów wg kolorów, wielkości i przeliczanie ich, określanie gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Inną zabawą może być kolorowanie obrazków wg kodów graficznych i tu jest możliwość wykorzystania dostępnych w domu kolorowanek  – można  ponumerować cyframi różne elementy obrazka a na dole strony stworzyć legendę, każdej cyferce przyporządkować kolor. Ciekawym ćwiczeniem może być obrazek tzw.  „połącz kropki”  dostępny np. na portalu dla rodziców maluchy.pl
  • W ramach ćwiczeń doskonalących małą motorykę dzieci mogą wykonać pracę plastyczną. Może to być namalowana, narysowana , ulepiona z masy solnej bądź z plasteliny postać „Pani Wiosny”.
  • Wykorzystując You Tube dzieci mogą przypomnieć sobie piosenkę „Maszeruje wiosna”  K. Bożek-Gowik i utrwalić jej tekst. który znajduje się poniżej. Chętne dzieci mogą spróbować zinterpretować ruchem tekst piosenki.

 

Tam daleko gdzie wysoka sosna,

Maszeruje drogą mała wiosna,

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki,

I jeden warkoczyk krótki.

 

Ref. Maszeruje wiosna

 a ptaki wokoło lecą i świergoczą

 głośno i wesoło.

 Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy do góry wznosi zielenieje świat.

 

Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę

na ramieniu małą torebeczkę .

Chętnie żuje gumę i robi balony,

 a z nich każdy jest zielony.

 

Wiosno, wiosno,

 nie zapomnij o nas,

 każda trawka chce

być już zielona.

Gdybyś zapomniała

inną drogą poszła

zima by została mroźna.

 

Na kolejny tydzień proponujemy zajęcia na temat zwierząt na wiejskim podwórku.

  • Zamiast wizyty w gospodarstwie wiejskim dzieci  mogą obejrzeć filmy bądź obrazki znajdujące się w internecie np.” Zwierzęta z wiejskiego podwórka”,
  • W ramach ćwiczeń dźwiękonaśladowczych  dzieci mogą obejrzeć filmik na YouTube pt.” Julek w zagrodzie wujka Józia”.
  • W ramach ćwiczeń doskonalących małą motorykę dzieci mogą wykonać pracę plastyczną. Może to być makieta „Gospodarstwa wiejskiego” z dostępnych w domu pudełek i własnoręcznie wykonanych sylwet ich mieszkańców.
  • Nie zapominajmy też o ruchu – można zajrzeć na strone  fittykid.com . Dzieci na pewno poruszają się do zabawy „Głowa ramiona…), którą bardzo dobrze znają z p-la.
  • Zachęcamy też rodziców do przeczytania dzieciom wiersza Agnieszki Frączek „W domu najlepiej” (tekst poniżej) i zadania im  pytań (Czy wiersz był śmieszny? Dlaczego?  Które zwierzątko najbardziej Cie rozbawiło? Powtórz rymujące się w wierszu słowa. O jakich zwierzętach jest w wierszu mowa? Gdzie chciało zamieszkać każde ze zwierzątek? Czy to  były odpowiednie domy dla nich?  Dlaczego? Po co zwierzęciu jest potrzebny dom? Jak nazywają się domu znanych nam zwierząt gospodarskich: kury, świni, konia, krowy?

 

Dorsz Dionizy, jak bociany,

Chciał mieć gniazdo pod chmurami,

Lecz, gdy znalazł się na dachu,

Zaraz drapnął w dół ze strachu.

Pies się do muszelki wciskał,

Ale zmieścił tam ćwierć pyska.

Dzik w pośpiechu siadł na grzędzie

-spadł z niej dwa razy prędzej”

 

Oprócz tych wszystkich propozycji można zagrać wspólnie z dziećmi w gry planszowe,  kółko i krzyżyk, statki, albo w inne gry np. „5 sekund” . Można wspólnie układać puzzle , które rozwijają umiejętności matematyczne dzieci..

Warto dziecku czytać książki,  choć 15 min dziennie. Książka wszechstronnie wpływa na rozwój dziecka : stymuluje rozwoju mózgu, mowy, rozbudza ciekawość świata, kształtuje wrażliwość moralną dziecka, kształtuje w dziecku pozytywny obraz siebie, a także wzbogaca słownictwo i uczy koncentracji.

W tym trudnym dla nas wszystkich czasie pragniemy choć w ten  sposób być w kontakcie z państwem i państwa pociechami.

 Bardzo brakuje nam tych naszych spotkań i zabaw.

Prosimy być dobrej myśli i wykorzystać ten czas na dalsze budowanie więzi rodzinnych.

 

Odwiedzajcie państwo naszą stronę i bawcie się w domu.

Za dwa tygodnie podamy kolejne propozycje zabaw.

 Pozdrawiamy wszystkich

 Pani Beata,  Ewa i Wioleta

 

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3