Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa VI Jeżyki

Nauczycielki grupy: Beata Mazur, Ewa Malinowska

Pracownik obsługi: Wioleta Gretkiewicz

 

 

 

Witamy wszystkich bardzo serdecznie. Nadal musimy kontaktować się w ten sposób, ale miejmy nadzieję, że już niebawem się zobaczymy.  

Dzieci, które mają w domu Karty Pracy Plac Zabaw cz.4 mogą realizować kolejne zadania do przygotowanego tematu, a także polecamy skorzystanie z edukacyjnych stron internetowych .

 

„Święto mamy i taty” – temat na nadchodzący czas (25.05.2020-29.05.2020)

  • W tym tygodniu jest Dzień Matki dlatego proponujemy wysłuchanie piosenki pt. „Kocham Cię, Ti Amo, Je T ‘aime” – Piosenki dla dzieci  , Śpiewające Brzdące https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA . Mamy nadzieję, że ta  piosenka  spodoba się dzieciom i nauczą się ja śpiewać dla swoich mam. Tekst piosenki poniżej.

I

Usiądź mamo przy mnie blisko

I posłuchaj tych słów.

Ty z pewnością wiesz to wszystko,

Jednak powiem to znów.

 

Ref. Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime

i nie pytaj mnie, dlaczego tak jest.                                  x2

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną,

 jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

II

Popatrz mamo w moje oczy

Ujrzysz w nich miłość mą.

Nawet bardzo późno w nocy

śpiewać będę Ci to .

Ref.

 

  • Zabawa dydaktyczna – rebusy fonetyczne – zabawa polega na różnicowaniu przez dzieci pierwszych głosek w nazwach przedmiotów, roślin, zwierząt. Dokonują ich syntezy po wypowiedzeniu ich kolejno przez rodzica i odgadują nazwy członków rodziny np. maska, arbuz, mydło, antena – mama; torba, autobus, taczka, ananas –tata; buda, rower, arbuz, teczka – brat; wig, arbuz, drabina, ekran, kot – dziadek, beczka, agrest, buty, ćma, aparat- babcia
  • W ramach utrwalenie nazw członków rodzina proponujemy  przeczytanie dzieciom poszczególnych zdań, a zadaniem dzieci jest ich dokończenie:

Mama mojej mamy lub taty to…. (babcia)

Tata mojej mamy lub taty to… (dziadek)

Siostra mojej mamy lub taty to … (ciocia)

Brat mojej mamy lub taty to … (wujek)

Mama mojej babci lub dziadka to …(prababcia)

Tata mojej babci lub dziadka to … (pradziadek)

Dzieci do dokończonych zdań mogą podać imiona członków rodziny.

(źródło: Kolorowy Start, cz.4)

 

  • W skład rodziny wchodzi też tato dlatego proponujemy zapoznać dzieci z wierszykiem Formy „Mój tato”

Chodzimy z tatą na długie spacery,

Mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

I nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

I ciepłym szlem wszystko okrywa,

Bierzemy narty i śnieżne szlaki

Wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

Lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

-życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Po wysłuchaniu przez dzieci tekstu można im zadać pytania: Czy wiedzą czym zajmują się tatusiowie? Jaki wykonują zawód? Jest to doskonały moment, aby przybliżyć dzieciom charakterystyczne dla danego zawodu czynności.

  • Aby trochę się poruszać proponujemy zabawę „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę m”. Zadaniem dzieci jest podskoczenie w momencie kiedy usłyszą wypowiedziany przez rodzica wyraz rozpoczynający się na głoskę „m”.
  • W ten rodzinny czas, może znajdziecie państwo chwilę, aby zarezerwować bilety do ZOO w Gdańsku i wybrać się na rodzinną wycieczkę, by utrwalić wasze rodzinne więzy, a także pooglądać ciekawe zwierzęta. Może  dzieci zrobią pamiątkowe zdjęcia. Można dzieci zachęcić do liczenia zwierząt na wybiegach.
  • Po takiej wyprawie dzieci mogą namalować swoją spacerująca rodzinę.
  • Proponujemy uzupełnienie kart pracy z 4 części od strony 25 do 28.

 

 

Kolejny tydzień (1.06 -5.06.2020) to nowy miesiąc: CZERWIEC.

Rodzice mogą poprosić swoje pociechy, o to, aby wskazały pierwszy dzień nowego miesiąca na kalendarzu, aby wypowiedziały jego nazwę raz cicho raz głośno, z podziałem na sylaby lub z podziałem na głoski. Można spytać dzieci: Co kojarzy się im z czerwcem? (Dzień Dziecka, Dzień Ojca, koniec roku szkolnego, początek lata i wakacji, truskawki, czereśnie itp.)

 

  • 1 czerwca to Międzynarodowy Dzień Dziecka. To święto wszystkich dzieci. Warto pamiętać, że dzieci maja swoje prawa. Dlatego warto posłuchać „Piosenki o prawach dziecka”. Piosenki dla dzieci – Mała Orkiestra Dni Naszych https://youtu,be/Mudintn3BM4 Po wysłuchaniu utworu proponujemy porozmawiać  na temat jej treści.  Dzieci mogą określić tempo i nastrój piosenki.
  • „Prawda – nieprawda” – to zabawa ćwicząca logiczne myślenie. Zadaniem dziecka jest dobre zachowanie potwierdzić oklaskami, natomiast złe tupaniem.  Oto pytania:

– Nikt nie może zmusić mnie do robienia złych rzeczy,

– Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę,

– Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia,

– Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze mi  (imię dziecka)

– Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi,

– Mam prawo do tajemnic i własnego zdania,

– Mogę bawić się tylko  z koleżankami , które wybierze (imię dziecka)

– Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.

  • Jeśli dzieci pamiętają swoje prawa można poprosić je, aby te najważniejsze dla nich, namalowały dowolną techniką. Podczas tworzenia pracy plastycznej mogą słuchać wcześniejszej piosenki.
  • „Dzieci Świata” , to wiersz W. Faber, dzięki któremu rodzic, czytając go, może przybliżyć swojemu dziecku trochę ciekawostek geograficznych. Może porozmawiać z dzieckiem na temat treści utworu, zadając następujące pytania: Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? Gdzie mieszkają Eskimosi? Zwraca uwagę, na to że ludzie  ci nie lubią, gdy się do nich tak mówi, że wolą jak się ich nazywa Innuitami. Czy dzieci znają inne narodowości?

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

  • Po tej lekturze zapraszamy do zabawy  ruchowej „Dotknij”. Polega ona na podskakiwaniu dziecka po pokoju. Kiedy rodzic powie nazwę jakiegoś przedmiotu znajdującego się w domu, dziecko musi jak najszybciej go dotknąć.
  • Proponujemy uzupełnienie kart pracy z części 4 od strony 29 do 33.

 

 

Drogie Dzieci  😊

 

W dniu Waszego Święta,

dziś każdy o Was pamięta,

więc składamy Wam  życzenia:

zdrowia, radości, mnóstwa prezentów,

przyjaźni małych i wielkich,

wielu przygód niebywałych

i  uśmiechu wesołego

i wszystkiego naj, naj, najlepszego 😊

Życzą

Pani Beata, Ewa i Wioleta