Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa III Misiaczki

Nauczycielki grupy: Małgorzata Lorkowska, Monika Muchlińska

 Pracownik obsługi: Malwina Rolof

 

 

Drodzy rodzice w związku z epidemią koronawirusa w naszym kraju i czasowym zamknięciem przedszkola, chcielibyśmy zachęcić Państwa do wspólnej pracy i zabawy z dzieckiem w domu poprzez proponowane przez nas zadania.

 

Dzieci, które mają w domu Karty Pracy Plac Zabaw cz.3, mogą realizować kolejne zadania do przygotowanych tematów, a pozostałym polecamy skorzystanie z edukacyjnych stron internetowych oraz realizacje wskazanych przez nas zadań.

 

Tematy na nadchodzący czas to:

 

1. Witaj wiosno! (23.03-27.03)

2. Zwierzęta na wiejskim podwórku (30.03- 03.04)

 

  • W związku z koniecznością pozostawania w domu, zamiast wiosennego spaceru możecie obejrzeć film, który proponujemy (kopiując ten link)

  • W ramach utrwalenia poznanych liter prosimy o doskonalenie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej tzn. wyszukiwania wyrazów na wybraną głoskę, podział wyrazu na sylaby i na głoski. W miesiącu kwietniu dzieci powinny też poznać literę G i Ł
  • W ramach ćwiczeń doskonalących liczenie oraz rozpoznawanie cyfr 1-10 wykonajcie zadania z Kart pracy cz.3/24 i cz.3/27 lub pobawcie się w liczenie z wykorzystaniem zabawek np. tworzenie zbiorów aut wg kolorów i przeliczanie ich, określanie gdzie jest więcej i mniej, pozwólcie dzieciom nakrywać do stołu i tu liczą talerze, widelce, kubki dla członków rodziny, inną zabawą jest kolorowanie obrazków wg kodów graficznych i tu wykorzystajcie kolorowanki które posiadacie w domu – ponumerujcie cyframi różne elementy obrazka a na dole strony zapiszcie każdą cyfrą innym kolorem i wg zasady kolor odpowiada danej cyfrze dzieci kolorują obrazek.
  • Kolejną naszą propozycją jest zabawa „Wiosenna orkiestra” i wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku (gazeta, łyżki, klocki itp.)
  • Wykorzystując Youtube niech dzieci przypomną sobie piosenkę „Marcowe żaby” i utrwalą ją, tekst piosenki poniżej

„Marcowe żaby”

1. Już wiosna na polach sadzi krokusy, zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą, że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.

Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg. Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech

  1.  A deszczem umyte drzewa są czyste, na gałązkach już rosną kotki puszyste.

Ref. A żaby…

  1. Na łące bociany głośno klekocą, rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą

 

  • Na kolejny dzień proponujemy zajęcia na temat zdrowego odżywiania wiosną – nowalijki, rozpoznawanie warzyw za pomocą dotyku, smaku, węchu (przy zasłoniętych oczach)
  • W ramach prostych, ale uwielbianych przez dzieci zabaw nie może zabraknąć zabaw plastycznych:

– ulepcie rodzinę ślimaków na wiosennym spacerze z kolorowej plasteliny

– spróbujcie wykonać motyla z rolki po papierze toaletowym (wycinamy skrzydła z kolorowego papieru, naklejamy różne ozdoby (cekiny, guziki, skrawki materiałów itp.),  ozdabiamy też rolkę i łączymy ją ze skrzydłami

– namalujcie farbami wiejskie gospodarstwo i nie zapomnijcie o zwierzątkach

  • Nie zapominajmy też o ruchu – zajrzyjcie na strone fittykid.com a także obejrzyjcie przez internet piosenkę „Pięcioro małych dzieci/piosenki dla dzieci po polsku”
  • Kącik grafomotoryczny na stronie 26 Kart pracy cz.3 oraz ćwiczenia grafomotoryczne na stronie mojedziecikreatywnie.pl oraz inne zabawy kreatywne niech będą zadaniami dodatkowymi, wtedy gdy dziecko będzie się nudziło. Poproście, aby dziecko kreśliło wzory najpierw ołówkiem, a potem pisakiem. Kolorujemy zawsze kredkami.
  • Zachęcamy też rodziców do przeczytania dzieciom wiersza D. Gellner„Gąsienica – tajemnica” (tekst poniżej) i odpowiedź na pytania (Co robiła zimą gąsienica? W czym spała w czasie zimy? Co stało się z gąsienicą, kiedy nastała wiosna? W co zamieniła się gąsienica?
    Idzie ścieżką gąsienica,
    kolorowa tajemnica.
    Krótkich nóżek mnóstwo ma…
    Jedną robi nam „pa, pa, pa!”.
    Do widzenia! Do widzenia!
    Czary-mary– już mnie nie ma!
    Nitką się owinę cała
    i przez zimę będę spała!
    Gdy ochłodzi się na dworze,
    będę spała, jak w śpiworze.
    Już się niby nic nie dzieje.
    Kokon się na wietrze chwieje…
    Gąsienica w środku śpi
    i zamknęła wszystkie drzwi.
    A na wiosnę – Patrzcie teraz!
    Ktoś w kokonie drzwi otwiera!
    Macha do nas skrzydełkami…
    Kto to jest? Powiedzcie sami.

 

Oprócz tych wszystkich propozycji zagrajcie wspólnie z dziećmi w gry planszowe, nauczcie dzieci grać w kółko i krzyżyk, bierki, pchełki. Układajcie też puzzle to bardzo rozwijająca zabawa. I jeszcze jedna propozycja to czytanie książek, bajek, oglądanie albumów, atlasów – mamy teraz więcej czasu, a na pewno wieczorem możemy poświęcić te 30 min na czytanie naszym pociechom.

 

      Kochani rodzice chcielibyśmy być teraz z Waszymi dziećmi,

chcielibyśmy bawić się, ćwiczyć, śpiewać, malować, itd., ale niestety nie możemy.

Prosimy, jeśli możecie i chcecie zastąpcie nas chwilowo, to nie będzie trwać wiecznie,

a Wasze cudowne Dzieci muszą i chcą się rozwijać!

Odwiedzajcie naszą stronę i bawcie się w domu, za dwa tygodnie zaproponujemy kolejne zabawy oraz podamy strony z ciekawymi zadaniami edukacyjnymi.

 Pozdrawiamy wszystkich Pani Monika, Pani Gosia i Pani Malwina

 

 

 

 

 

 

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3