Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3

"... pozwól dziecku poznać świat w przedszkolu,
aby ono zechciało pokazać się w świecie ..."

<Motylek

Grupa III Misiaczki

Nauczycielki grupy: Małgorzata Lorkowska, Monika Muchlińska

 Pracownik obsługi: Malwina Rolof

 

 

Witajcie w kolejnym tygodniu naszych spotkań na odległość.

 Cieszymy się, że tak dobrze bawicie się w swoich domach. Niestety nadal nie możemy się spotkać, więc przesyłamy kolejne propozycje na wesołe i twórcze zabawy.

 

 III tydzień 18.05 – 22.05.2020

Sytuacja edukacyjna;

 WRAŻENIA I UCZUCI

 W tym tygodniu temat dotyczyć będzie emocji. Jest on bardzo ważny, a zwłaszcza dla dzieci. Głównym celem jest utrwalenie nazw i cech charakterystycznych różnych uczuć oraz rozróżniać emocje przyjemne i nieprzyjemne. Zachęcam rodziców do głębszego zainteresowania się dziecięcymi lękami – czasami wystarczy rozmowa. Dzieci wykonają kilka prac plastycznych, a także prace na celu rozwijanie sprawności rąk.

1 „Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice, opisywanie cech charakterystycznych (pozytywne i negatywne). „Podróż do krainy; złości, radości, smutku, strachu” – zabawa dramowa. Praca z KP4. 19b, a

2 „Zły humorek” – czytanie dzieciom wiersza D. Gellner.

https://www.youtube.com/watch?v=2ZiqVi5muTE   „Zły humorek”

Zadanie dzieciom pytania;

– co czuła dziewczynka?

– z jakiego powodu czuła gniew?

– jak się zachowywała?

– co znaczy być złym, a co złościć się / być zezłoszczonym?

– czy to oznacza to samo?

3    Praca z KP4. 20b, a.

„Jaki dzisiaj moja mama ma humor?” –  praca plastyczna z wykorzystaniem ołówka i kredek.
4 „Gdy mi smutno, gdy mi źle” – giełda pomysłów. Co można zrobić, gdy jest się smutnym.
5  „Ciasteczka” – wspólnie z rodzicami pieczenie ciasteczek, doskonalenie umiejętności matematycznych używaniu jednostek wagi i objętości.
6 Ćwiczenia w doskonaleniu równowagi.

 

7 https://www.youtube.com/watch?v=h4rmz68gZ6o&list=PLgm49APmm3AqYWpChLkr1Z2OuXAskly_v  „Nieszczęścia Andzi”

 

8   Praca z KP4.21a.

 

9 Zachęcanie dzieci do układania z kredek lub patyczków liter znanych dzieciom. „Skacze żaba „ – zabawa ruchowa.

 

10 Diagram (krzyżówka) – hasło; EMOCJE

  1. Służy do mierzenia czasu
  2. Budynek, w którym mieszkamy
  3. Żółty owad w czarne paski
  4. Następuje po dniu
  5. Polska to nasz…
  6. Kolorowe do rysowania

 

11 „Album emocji” – tworzenie przez dziecka swojego pamiętnika uczuć i emocji.

 

12 Praca z KP4. 21b.

 

13 Wyjście do ogrodu przedszkolnego – zabawy na świeżym powietrzu.

 

 

 

IV tydzień 25.05 – 29.05.2020

Sytuacja edukacyjna;

 ŚWIĘTO MAMY I TATY

W tym tygodniu przygotuję dzieci do świętowania Dnia Mamy i Taty. Proszę z dziećmi porozmawiać o Waszych zawodach, wykonywanych czynnościach, pełnionych obowiązkach. Dzieci powinny rozmawiać o nietypowych rodzinach np. składających się tylko z jednego rodzica, dziadków, rodzin patchworkowych oraz adopcji. Tydzień zakończymy rozmowami o miłości.

1 „Moja mama…” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się, dzielenia doświadczeniami i emocjami.

 

2 Praca z KP4. 22

 

3 „Zawody mam” – zajęcia dydaktyczne. Przypomnienie nazw zawodów wykonywanych przez mamy. Uwrażliwienie dzieci na konieczność pomocy rodzicom w domu.

 

4 „Kalambury” – naśladowanie, wyrażanie ciałem czynności, zagadki.

 

5 „Mama w pracy” – rysowanie zawodu wykonywanego przez mamę.

„Dla mamy” – C. Mika

Ze wszystkich kwiatów światach
chciałabym zerwać… słońce
i dać je potem tobie
złociste i gorące.

Słoneczko jest daleko,
ale się nie martw, mamo,
narysowałem drugie… Jest prawie
takie samo!

Teraz cię wycałuję, jak mogę
najgoręcej,
bo tak cię kocham bardzo
że już nie można więcej!

 

6 Praca z wierszem pt. „ Wesoły tata” Piotr Pollaka

Mój tata jest niepoważny, ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię:

– Wciąż rosnę!

On mówi ;

– Skąd, ty malejesz!

Nie lubisz kaszy na mleku,

zostawiasz ser i warzywa,

więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

tylko wciąż ciebie ubywa!

Staniesz się taki malutki,

Że w krasnoludka się zmienisz,

Będziesz się kąpać w akwarium i drzemać w Mojek kieszeni.

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

tylko z chomikiem lub myszką.

Ja na to;

– dobrze, tato,

jutro na obiad zjem wszystko .

ale ty razem ze mną chrup marchew i sałatę,

bo jak się zmienię w zająca, chcę mieć zająca  – tatę.

Zadawanie dzieciom pytania;

– o czym był wiersz?

– kto wystąpił w wierszu?

– z czego śmiał się tata chłopca?

– dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchewkę i sałatę?

– w czym chcecie naśladować swojego tatę?

 

7 Praca z KP4. 23

 

8 „Rodzic – superbohater” – praca plastyczna

Proszę, aby każde dziecko otrzymało fotografię mamy, taty. Dziecko ma do  wykonania ramkę z dostępnych mu materiałów.

 

9 „Kocham mamę i tatę tak bardzo jak…” –  dzieci musza wymyślić zakończenie zdania , (ćwiczenia logicznego myślenia).

 

10 Praca z KP4. 24a, b

 

11 Ćwiczenia z  muzyką; marsz po pokoju w rytm muzyki, wyskoki obunóż, turlanie się po dywanie, przysiady, bieg slalomem.

 

12 „Co oznacza miłość” – zdjęcie pokazujące splecione dłonie ludzi, matkę i ojca trzymających na rękach małe dziecko, przytuloną parę staruszków. Zadaniem dzieci jest opowiedzieć o obrazkach i wywnioskować temat zajęć – MIŁOŚĆ.

 

13 https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tEZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!